FloraHolland test doorlooptijd karren

Royal FloraHolland test deze week het geautomatiseerde Voice systeem voor karren zonder dat dit wordt verstoord door menselijk ingrijpen.

FloraHolland+test+doorlooptijd+karren
© FloraHolland

De bloemenveiling wil op deze manier achterhalen of de doorlooptijd van karren na transacties korter kan worden. Bij het afhandelen van transacties zijn veel verstoringen.

Karren die de langste doorlooptijd hebben worden door het Voice systeem aangewezen om als eerste te worden afgeleverd. Dit principe wordt echter dagelijks gedwarsboomd doordat karren uit goten zijn gehaald zonder dat het systeem dat heeft aangegeven. Hiervoor zijn diverse oorzaken. Medewerkers kunnen bijvoorbeeld een opdracht niet goed hebben uitgevoerd en klanten kunnen op eigen initiatief karren uit de goot hebben gehaald.

'Geen klanten in de hal'

Door het systeem zonder menselijk ingrijpen te laten draaien, wil FloraHolland nagaan of er zo tijdwinst is te behalen. De bloemenveiling heeft de dringende oproep gedaan aan klanten om zich deze week te houden aan de afspraak 'geen klanten in de hal'.

Mochten doorlooptijden tijdens de test toch langer worden, dan grijpt de veiling in en past het Voice systeem aan, aldus een woordvoerder van de veiling.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer