Weidemelklogo op buitenlandse melk

Het weidemelklogo van Stichting Weidegang is per 1 januari 2016 ook beschikbaar voor buiten Nederland geproduceerde zuivelproducten.

Weidemelklogo+op+buitenlandse+melk
© Stichting Weidegang

Stichting Weidegang geeft hiermee invulling aan de wens van deelnemende supermarkten. Die willen dat de productie-eisen voor weidezuivel uit andere landen op dezelfde manier worden geborgd als Nederlandse weidezuivel.

'Het gebruik van het logo door marktpartijen blijft onlosmakelijk gekoppeld aan het toepassen van het borgingssysteem van de stichting.'

Stimuleren

Het Weidemelklogo is in 2007 geïntroduceerd door FrieslandCampina om weidegang te stimuleren. Maar ook om de producten gemaakt van weidemelk herkenbaar te maken voor de handel en consument.

Weidezuivel is gemaakt van melk van koeien die jaarlijks ten minste 120 dagen, minimaal zes uur per dag in de (Nederlandse) wei lopen.

Stichting Weidegang

Het logo is in 2012 overgedragen aan Stichting Weidegang. Sindsdien kunnen ook andere zuivelondernemingen en supermarkten voor hun huismerk gebruikmaken van het weidemelklogo. Hiervoor wordt de productie van weidezuivel onafhankelijk geborgd.

In andere West-Europese landen is weidegang van koeien in toenemende mate ook een belangrijk maatschappelijk thema. Inmiddels is in Duitsland al weidemelk op de markt geïntroduceerd.

Eenduidige communicatie

In het kader van het stimuleren van weidegang van koeien, vindt de stichting het belangrijk dat er eenduidig over weidegang van koeien en weidezuivelproducten wordt gecommuniceerd.

'Het weidemelklogo biedt daarnaast de consument en maatschappelijke organisaties dezelfde garanties.'

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer