Plan voor meer bekendheid kalkoenvlees

Om bekendheid van kalkoenvlees in Nederland te vergroten, zoeken kalkoenhouders mogelijkheden om de Nederlandse markt aan te boren. Een werkgroep heeft met hulp van provincie Limburg en de LLTB dit plan de afgelopen periode uitgevoerd.

Plan+voor+meer+bekendheid+kalkoenvlees
© Mara van den Oetelaar

Gedeputeerde Patrick van de Broek van Limburg en voorzitter Léon Faassen van de LLTB ontvingen als dank voor de steun een 'De Slanke Bourgondiër-vleespakket’. De Slanke Bourgondiër is een initiatief van Nederlandse kalkoenhouders.

'In de slagerijwereld is echt interesse getoond in ons product', laat kalkoenhouder Twan Jenniskens uit Ysselsteyn weten. 'Hopelijk liggen begin volgend jaar onze producten bij verschillende slagers.'

Duitsland

Enkele jaren geleden is een Nederlandse kalkoenslachterij gesloten. Daardoor is de consumptie van kalkoenvlees achteruitgegaan. De kalkoenen gaan op dit moment allemaal naar Duitsland.

De Nederlandse consument eet per jaar gemiddeld slechts 1 kilo kalkoenvlees. In bijvoorbeeld Duitsland en België is de consumptie zes keer zo hoog

Onderscheiden

LLTB-voorzitter Faassen: 'Het is belangrijk dat als er initiatieven vanuit ondernemers komen, we die ondersteunen. We proberen die ondernemers een product in de markt te laten zetten door ze te laten onderscheiden. Dat is het idee van dit project.'

Johan Wissink

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Woensdag
    7° / 2°
    20 %
  • Donderdag
    8° / 2°
    95 %
  • Vrijdag
    10° / 6°
    95 %
Meer weer