Aldi onder druk met tv-campagne

Wakker Dier start zaterdag met een televisiecampagne om supermarktketen Aldi onder druk te zetten om alsnog over te stappen naar 'kip van morgen'.

Aldi+onder+druk+met+tv%2Dcampagne
©

Supermarkten tekenden twee jaar geleden een convenant om de huidige kip voor 2020 uit de schappen te halen.

De meeste supermarkten zijn in omschakeling, maar de Aldi loopt volgens de dierenwelzijnsorganisatie ver achter.

Mededingingswet

De kans bestaat dat Aldi helemaal niet meer omschakelt naar de 'kip van morgen', omdat de Autoriteit Consument en Markt (AM) vindt dat het convenant in strijd is met de mededingingswet.

Volgens de ACM wordt die nieuwe kip nauwelijks diervriendelijker gefokt, waardoor consumenten niet bereid zijn extra te betalen.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer