Pioenactie bekend bij miljoen Nederlanders

De landelijke campagne Mijn Bloemist Pioenweken heeft ruim 1 miljoen Nederlanders bereikt, meldt de Vereniging Bloemist-Winkeliers (VBW).

Pioenactie+bekend+bij+miljoen+Nederlanders
© Vidiphoto

De speciale weken vonden vanaf 17 mei voor het tweede jaar op rij plaats. In totaal deden 183 VBW-leden mee. Zij speelden met lokale acties in op de landelijke campagne. Het bereik hiervan, naast de landelijke campagne, is niet bekend.

Bekendheid

De campagne was bij nagenoeg alle Nederlandse bloemisten bekend. Ruim 80 procent van de deelnemende VBW-leden gaf aan bij een volgende editie opnieuw mee te doen. Het gemiddelde rapportcijfer lag ruim boven de 7.

Groothandelaren en veilingen hebben eveneens ingehaakt op de pioenweken. Zij blikken met een goed gevoel terug op de campagne, stelt de VBW.

Stijging afzet

De extra aandacht voor pioen heeft geleid tot een stijging van de afzet. 'In enkele gevallen tot ruim 30 procent', geeft de bloemistenvereniging aan.

De Mijn Bloemist Pioenweken zijn een gezamenlijk initiatief van onder andere VBW, FloraHolland en pioenenkwekers.

Bekijk meer over:

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 0°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer