Elk segment zijn eigen marktbenadering

VGB probeert de consumentengroepen voor bloemen in planten in omliggende landen te definiëren om op basis daarvan de marketing af te stemmen.

Elk+segment+zijn+eigen+marktbenadering
© Nieuwe Oogst

Voor bloemen en planten is eerder een onderzoek uitgevoerd naar marktsegmenten in Duitsland, Frankrijk, Nederland, Verenigd Koninkrijk en Noord-Italië.

Dat onderzoek wordt nu geactualiseerd en uitgebreid naar Rusland, Polen en Zweden.

Marketinginstrument

Het onderzoek naar de marktsegmenten is een initiatief van de groothandel in bloemen en planten VGB in samenwerking met het Duitse onderzoeksbureau Sinus. BureauSierteelt.nl ontwikkelt voor elk gedefinieerde consumentengroep een marketinginstrument.

De resultaten van het onderzoek worden verwacht in oktober en komen voor de hele handelssector beschikbaar. De financiering gebeurt vanuit het 'Handelsfonds' met daarin nog gelden die beschikbaar zijn uit het budget van Productschap Tuinbouw.

Zeven segmenten

In eerder onderzoek definieerden de onderzoekers van Sinus zeven segmenten voor de internationale sierteeltmarkt. Dat varieerde van statuszoekers met ambitie tot gezellige gezinsmensen en van duurzaamheidfreaks tot burgers met traditionele leefgewoontes.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zondag
    15° / 6°
    20 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
  • Dinsdag
    10° / 7°
    65 %
Meer weer