FloraHolland: prijskorting na overleg

FloraHolland wijzigt haar herkeurregels. Nieuw is dat kwekers bij kwaliteitklachten prijskorting kunnen geven na overleg met de koper.

FloraHolland%3A+prijskorting+na+overleg
© website

In de huidige situatie geeft de keurmeester een prijskorting en handelt hij een terechte kwaliteitklacht af. Kwekers willen deze keuze zelf kunnen maken en niet meer afhankelijk zijn van keurmeesters.

De gevolgen zijn immers voor rekening van de kweker. Vanaf 1 februari 2014 is prijskorting alleen nog mogelijk na toestemming en in opdracht van de kweker.

Geen akkoord

Om tot prijskortingsafspraken te komen neemt de koper in het vervolg contact op met de kweker. Is de kweker akkoord, dan bevestigt hij dit aan de afdeling Productreclamatie (voorheen Herkeur) van FloraHolland.

Komen kweker en koper niet tot een akkoord, dan kan de klacht worden ingediend en afgehandeld door FloraHolland. Dit gebeurt via retourname. Prijskorting is dan niet meer mogelijk.

Kopers

Voor kopers verruimt FloraHolland de mogelijkheid om een kwaliteitklacht in te dienen op een andere locatie dan waar het product is gekocht. Ook deze regeling geldt vanaf 1 februari 2014.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    6° / 0°
    85 %
  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
Meer weer