Deutz-Fahr 5G TB-serie vervangt Agrofarm TB
Wat voorheen de Agrofarm TB-trekker was, is nu de 5G TB-serie van Deutz-Fahr. De nieuwe serie telt twee modellen met vermogens van 102 en 113 pk.
Deutz-Fahr heeft de platformtrekker ontwikkeld voor gebruik in specifieke gewassen of voor speciale bedrijven. De trekkerfabrikant denkt daarbij aan hoveniersbedrijven, landschapsarchitecten, de teelt van olijven in Zuid-Europa en/of gebruik in boomgaarden. Daarnaast is de 5G TB geschikt voor kleine landbouwbedrijven of als tweede trekker op grotere bedrijven.
Onder de motorkap liggen compacte viercilinder Farmotion-motoren van SDF. Afhankelijk van het model leveren deze 102 of 113 pk. Met elektronische injectie, EGR-technologie (recirculatie van uitlaatgassen) en een DOC-systeem (dieseloxidatiekatalysator) voor de nareiniging van de uitlaatgassen, voldoet de motor aan emissieniveau 3B.
Versnellingen
Bij de transmissie kan de klant kiezen uit vier verschillende uitvoeringen: van 10+10-versnellingen tot 40+40-versnellingen met Hi-Lo onder last schakeling, met mechanische of elektronische omkeerinrichting (PowerShuttle).
De maximumsnelheid is bij alle transmissievarianten 40 kilometer per uur. Omdat dit met een laag toerental wordt bereikt, zorgt dit voor een laag brandstofverbruik en geluidsniveau. Als optie is er een Stop&Go-systeem (standaard op de GS-versie) om alleen met het rempedaal weg te rijden en te stoppen.
Remmen
Alle modellen van de 5G TB-serie zijn vierwiel geremd met op de vooras in oliebad liggende schijfremmen. Een gescheiden remventiel verdeelt de remkracht over de wielen, afhankelijk van de situatie. Dit zorgt voor een maximale remwerking onder alle omstandigheden.
De achterhef tilt standaard 3.600 kilo en met hulp van twee optionele cilinders 4.525 kilo. De fronthef met een hefvermogen van 2.100 kilo en een 1.000 toeren aftakas is optioneel. De achterste aftakas werkt met vier snelheden: 540, 540eco, 1.000 en 1000eco. De hydraulische oliepomp levert 55 liter per minuut voor maximaal drie regelventielen aan de achterzijde.
Koelsysteem
Nieuw is het compacte koelsysteem met groot koeloppervlak, intercooler, brandstofkoeling en geoptimaliseerde luchtstroming. Het vuilfilter bestaat uit twee delen, wat de vuilafscheiding en het onderhoud ten goede komt.
Deutz-Fahr heeft ook aan het comfort gedacht. Het bestuurdersplatform van de 5G TB is trillingsvrij opgehangen. Bestuurdersstoel en stuurwiel zijn goed instelbaar. Alle bedieningselementen zijn logisch gerangschikt.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
AS Motor Zitmaaier / tuintrekker Sherpa (LH) #25121
Gebruikt, P.O.A.
-
Stihl RT 5097.1
Nieuw, P.O.A.
-
Vicon Schudder Fanex 804 (LH) #30604
Gebruikt, € 13.100
-
John Deere Tractor 6400 (LH) #134009
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Projectmedewerker BoerenNetwerk - Zet je in voor natuurinclusieve landbouw!
Wij.land - Abcoude (De Ronde Venen)
Onderzoeksassistent maisteelt
Wageningen University & Research - Lelystad
Docent veehouderij
Landstede MBO - Raalte
Meewerkend bedrijfsleider (m/v) op een modern en ondernemend melkschapenbedrijf
ATT Agro - Den Burg, Texel
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Weer
-
Zaterdag5° / 0°90 %
-
Zondag15° / 6°20 %
-
Maandag13° / 9°90 %