Wessanen houdt baat bij biologische trend
Wessanen heeft ook afgelopen kwartaal geprofiteerd van de groeiende populariteit van biologische voedingsmiddelen. Het moederbedrijf van merken als Zonnatura, Bjorg en Clipper voerde de verkopen verder op en haalde een hoger bedrijfsresultaat dan een jaar eerder.

Wessanen meldde dinsdag een omzet van 143 miljoen euro over het eerste kwartaal. Dat was 8,5 procent meer dan in de eerste drie maanden van 2015.
Het bedrijfsresultaat verbeterde met 15 procent naar 14,1 miljoen euro. De nettowinst slonk met 28 procent naar 9,1 miljoen euro. Dit kwam doordat vorig jaar een eenmalige winst werd geboekt op de verkoop van een bedrijfsonderdeel.
Dubbelcijferige groei
De belangrijkste merken van Wessanen boekten een dubbelcijferige groei. Het in biologische voedingsmiddelen gespecialiseerde bedrijf is naast Nederland ook actief in onder meer Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittannië.
Wessanen verwacht dat de vraag naar 'gezondere en meer duurzame voedingsmiddelen' dit jaar aanhoudt en acht zich goed in staat van die ontwikkeling te blijven profiteren. Het bedrijf hield dan ook vast aan de verwachting dat de omzet in 2016 met 5 à 7 procent zal stijgen.
Bedrijfsresultaat
Het bedrijfsresultaat valt daarbij naar verwachting hoger uit dan in 2015 en zal bovendien groter zijn in verhouding tot de omzet dan vorig jaar.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Case IH PUMA 160 CVX
2014, P.O.A.
-
Gewichtblok 1050 KG BOX ECO
Gebruikt, P.O.A.
-
ST1620
Gebruikt, € 2.500
-
Pottinger schudder HIT 10.11T
2013, P.O.A.
Weer
-
Zaterdag15° / 1°10 %
-
Zondag18° / 3°20 %
-
Maandag18° / 7°70 %