GroeNoord verandert verkoopstructuur John Deere

GroeNoord gaat binnen het eigen John Deere-dealergebied de verkoopstructuur veranderen. Het dealerbedrijf start een samenwerking met negen servicepartners.

GroeNoord+verandert+verkoopstructuur+John+Deere
© John Deere

GroeNoord is John Deere-dealer in Noordoost Nederland met vestigingen in Midden- en Noord-Nederland. Het gaat om Groningen, Friesland, Drenthe, de Flevopolder, Overijssel en een deel van Gelderland.

Naast de achttien vestigingen van GroeNoord, is het bedrijf een samenwerking aangegaan met servicepartners. De meeste van deze partners hebben een lange en persoonlijke relatie met hun klanten. Ze hebben volgens GroeNoord veel ervaring met het merk John Deere.

De samenwerking betekent een nieuwe aanpak van de servicepartners richting hun (regionale) klanten. De focus komt te liggen op de service van John Deere-producten, waarbij vanuit GroeNoord op diverse manieren ondersteuning zal plaatsvinden. Zo wordt ernaar gestreefd de service, snelheid en kwaliteit optimaal te waarborgen vanaf de vestigingen van de servicepartners.


Ogen en oren in regio

GroeNoord gaat vanaf 2021 de verkoop van de trekkers volledig ondersteunen en afhandelen. Trekkers worden namelijk steeds geavanceerder, zo is de redenatie. Hiervoor is een goede samenwerking tussen GroeNoord en de servicepartners cruciaal. Laatstgenoemden zijn de ogen en oren in de regio, stelt GroeNoord. Nieuw verkochte trekkers kunnen daardoor bijvoorbeeld, in overleg met de klant, op de vestiging van de servicepartners worden afgeleverd.

Van alle nieuw verkochte trekkers is meer dan 95 procent bij John Deere inmiddels voorzien van JDLink. Dit betekent dat deze continu zijn verbonden met een digitaal platform van John Deere. GroeNoord heeft FarmSight-specialisten in huis die deze trekkers fulltime monitoren op status van onderhoud en eventuele storingscodes.


Storingen voorkomen

Ook juist het voorkomen van storingen zou op deze manier steeds beter kunnen worden gemanaged. Bij meldingen vanuit dit systeem schakelt de FarmSight-specialist de dichtstbijzijnde werkplaats in om contact op te nemen met de klant. Zo moeten stilstand en ongewenste kosten tot een minimum worden beperkt.

De servicepartners zullen samen met GroeNoord de klant ondersteunen, uitleg geven over deze nieuwste technologieën en tijdens de garantietermijn zorgen dat dit goed wordt geregeld. De servicepartners zijn DEM Rinsumageest, Veenstra Bakkeveen, Rutgers Bedum, Wielink Oosterwolde (Gelderland), Bouwman Techniek Staphorst, Ten Kate Nieuwleusen, Lesscher Saasveld, Wolterink Beltrum en Giesen Azewijn.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer