Grimme Varitron 470 biedt meer comfort en capaciteit

Grimme heeft voor 2020 verschillende vernieuwingen in de vierrijige, zelfrijdende aardappelrooier Varitron 470-wielmachine en Varitron 470 Platinum Terra Trac doorgevoerd.

Grimme+Varitron+470+biedt+meer+comfort+en+capaciteit
© Grimme

Beide varianten van de Varitron zijn met een 460 pk (340 kilowatt) in plaats van 435 pk (320 kilowatt) sterke zescilinder Mercedes-Benz-motor met 10,7 liter inhoud en uitstootnorm V uitgevoerd.

Voor een stille en aangename werkplek is vanaf nu optioneel een nieuwe Premium-comfortcabine met extra isolatie verkrijgbaar. Extra verhoging van het comfort wordt met de nieuwe Premium-chauffeursstoel bereikt.

Ontspannen werkplek

De leren stoel met extra hoge rugleuning, samen met actieve ventilatie, stoelverwarming en luchtvering met instelbare schokabsorptie, biedt de bestuurder een ontspannen werkplek. Door de leren bekleding is vuil eenvoudig te verwijderen.

Andere features, zoals een groot koelvak en een radio met handsfree-inrichting, behoren eveneens tot de uitvoering van de nieuwe cabine. Zijruitenwissers en rolgordijnen op alle ramen zorgen bij regen en zonneschijn voor een aangenaam zicht.

Productbescherming

Twee Speedtronic-assistentsystemen zorgen ervoor dat de machine permanent in een optimale modus tussen capaciteit en productbescherming kan rooien. Speedtronic-Web verhoogt de zeefbandsnelheid door automatische aanpassing aan de rijsnelheid en verbetert daarmee de doorvoer en de productbescherming.

Om verstoppingen in de ringelevator te vermijden, wordt bij een te hoge druk in het hydraulieksysteem dankzij Speedtronic-Elevator de snelheid automatisch voor korte tijd verhoogd. De bestuurder wordt van handmatige controle- en besturingstaken ontlast en kan zich dus concentreren op het oogstproces.

Standaard wordt vanaf 2020 een smeerinrichting voor de bunkerketting toegepast. De smeerinrichting zorgt enerzijds voor een langere houdbaarheid van de bunkerketting, anderzijds voor meer comfort voor de gebruiker, omdat manueel smeren van de ketting vervalt.

Klantenportaal myGrimme

Standaard zijn alle Grimme-zelfrijders met een telemetrie-eenheid uitgevoerd, zodat een verbinding met het klantenportaal myGrimme mogelijk is. In combinatie met de module myJobs kan het systeem zelfstandig onderscheid maken tussen weg- en veldmodus en dus onafhankelijk opdrachten generen. Daarmee vervalt de noodzaak om gegevens handmatig in te voeren. Dit bespaart werktijd en voorkomt mogelijke fouten.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    4° / 0°
    90 %
  • Zondag
    15° / 6°
    85 %
  • Maandag
    13° / 9°
    90 %
Meer weer